16 - 18 okt. 2024
För besökare

Kom och träffa Strå Media - contentbyrån för det gröna näringslivet!

Kom och träffa Strå Media - contentbyrån för det gröna näringslivet!
Årets nyhet från LRF Media är den nylanserade contentbyrån Strå Media, som ska hjälpa det gröna näringslivets aktörer att nå ut med rätt innehåll till sina målgrupper.
– Vi är det gröna näringslivets mediehus, och de gröna näringarna är en framtidsbransch som omsätter 151 miljarder kronor i över 80 näringsgrenar – områden som vi kan på våra fem fingrar. Vi tror att vår kompetens och erfarenhet verkligen kan göra skillnad för företag och organisationer nära vårt gröna hjärta, säger Helena La Corte, VD för LRF Media, om den nya satsningen på varumärket Strå Media. "Pengarna stannar i branschen" – LRF Media är också ett dotterbolag inom LRF-koncernen, och vårt syfte är att dela kunskap som får det gröna näringslivet att växa ytterligare. Strå Media är ett sätt för oss att bidra med ännu mer värdeskapande kunskap om och för branschen, och vår ägarstruktur gör också att vårt överskott går tillbaka till branschen. När vi växer bidrar vi helt enkelt till en levande landsbygd och ett hållbart företagande. Elmia Lantbruk är den första mässan där Strå Media närvarar, och tillsammans med övriga LRF Media-varumärken - ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen - finns man på plats i C-hallen, nära scenen. – Under mässan kommer vi att lägga lite extra fokus på Strå Media, till exempel har vi en generös utlottning av hotellnätter bland de som passar på att boka ett förutsättningslöst möte med oss, säger Helena La Corte. Vill du veta mer om Strå Media eller ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen - besök oss i monter C04:30!

Sanna Sjöholm

sanna.sjoholm@lrfmedia.se