– Det är den enda riktigt stora svetsmässan i Norden. Ingen annan har samma dignitet eller tyngd, säger Thomas Olsson, som är säljchef på företaget.
Stora produktlanseringar, både i maskiner och rostfritt, i kombination med ett hårt marknadsarbete. Det satsar Böhler Welding på för att göra Elmia Svets och Fogningsteknik riktigt lyckad.
– Vi går ut benhårt och jag tror att vår satsning på svetsmaskiner kan bli det största dragplåstret på hela mässan. Det blir en raket som skjuts upp på himlen. Vi håller på med marknadsaktiviteter hela året, men för den här mässan känner vi en extra glädje att arbeta inför, säger Thomas Olsson.
Att alltid finnas nära slutkunden är av högsta prioritet på företaget. Då är Elmia Svets och Fogningsteknik ett utmärkt tillfälle att synas, träffas och visa sitt erbjudande som helhetsleverantör inom svetsning.
– Tillsammans med våra återförsäljare arbetar vi väldigt nära kunden. På den här mässan får vi höra om de senaste trenderna och om vilka behov som finns där ute, säger Thomas.
– Vi vill ha en relation med våra kunder. De ska få ta del av vår tekniska kompetens och se vad vi är för företag.
Hur lyckas man som företag under en mässa?
– Du måste arrangera aktiviteter. Kunderna kommer ihåg vad som händer i montern och då kan vi inte bara stå där, det skulle vara en väldigt dålig investering. Något måste hända för att locka besökare och kunder, säger Thomas Olsson.