Distrupol skulle hitta nya ytor

Distrupol skulle hitta nya ytor
När Elmia Polymer arrangerades 2018 fanns inte plastdistributören Distrupol på plats. Förväntningarna var därför höga på vårens mässa.

– Som distributionsbolag är det viktigt att synas och visa våra varumärken på rätt scen, framför allt ur tekniksynpunkt, säger Markus Olofsson, försäljningschef på Distrupol.

– Mässan är därför det perfekta skyltfönstret att profilera sig på. Den bygger många nya kontakter och ger ytor som vi tidigare inte har nått.

 

Återvunna och fossilfria plaster är de stora samtalsämnena inom plastindustrin. Produkterna ska möta dagens industrikrav och ha godkända certifikat för bland annat fordon-, medicin-, livsmedel- och byggnadsindustrin.

Och Markus Olofsson ser ingen minskning när det gäller användandet av plast. Snarare tvärtom.

– Användandet av plast kommer fortsatt att öka, det handlar bara om att tänka rätt från början, att designa plastdetaljen ur en miljösynpunkt. Och det har vi möjlighet att visa på Elmia Polymer.