Det var inte bara starten för Logosol utan för hela området småskalig sågning och träförädling.
– Vi var först med ett motorsågsdrivet sågverk. Redan på nästa mässa var det flera företag som presenterat liknande produkter, minns Bengt-Olov.
Så har det varit sedan dess. Logosol har hela tiden presenterat förbättringar och nya produkter och andra har följt efter. Idag är småskalig träförädling en etablerad bransch.
– Vad som gör mig mest stolt är att vi bidrog till att ersätta gamla tiders små cirkelsågverk, som orsakade flera dödsfall och svåra olyckor om året. Arbetsmiljöverket försökte stoppa sågbänkarna, men eftersom det var ägarna själva som körde dem, kunde de inget göra. Lösningen blev istället att sågverken ersattes av säkrare produkter från bland annat Logosol, säger Bengt-Olov.
Ända sedan 1989 har Logosol ställt ut på varje skogsmässa på Elmia, sedan 2001 dessutom på samma monterplats år från år. Här har företaget från Härnösand mött nya och gamla kunder från hela landet och världen.
Hur mycket har Elmias skogsmässor betytt för företagets utveckling?
– Låt mig svara så här. Marknadsföringen har blivit mycket mer komplicerad. Demonstrationer på mässor och marknader fortsätter att vara den viktigaste delen av vår marknadsföring, svarar Bengt-Olov.