"Det var bra tryck i montern och ett stort intresse"

"Det var bra tryck i montern och ett stort intresse"
Över 500 leads och tio sålda verktygsskåp direkt på mässan. För verktygstillverkaren Gühring var det lite av ett rekordår på Elmia Verktygsmaskiner med antal besökare i montern. Det berättar Oskar Bringsved som är marknadschef på Gühring i Sverige.

Hur var känslan efter Elmia Verktygsmaskiner 2022? 

– Känslan när vi lämnade montern på fredagen var väldigt god och både under onsdagen och torsdagen slog vi nog rekord vad gäller antalet besökare under vår tid på mässan. Det var bra tryck i montern, hela tiden mycket folk och ett stort intresse. Så det var en positiv känsla och det kändes som att besökarna var motiverade och intresserade. 

Gjorde ni några affärer på mässan? 

– När vi samlades veckan efter mässan hade vi över 500 leads, vilket är väldigt bra och överskred vårt målsatta tal med råge. Det visar att det finns ett stort intresse för oss och det var också något som vi verkligen kände av. Vi säljer även verktygsskåp/lagersystem och under mässans fyra dagar sålde vi faktiskt tio sådana skåp – ett fantastiskt utfall. 

Hur viktig är mässan för er för att knyta nya kontakter? 

– En stor del av besökarna är redan befintliga kunder, så för oss handlar mässan mycket om kundvård. Samtidigt är de befintliga kontakterna viktiga och det är ju de som vi lever på. När mässan är så här bra blir den en viktig del av marknadsföringen av våra produkter och tjänster – det är här som vi kan visa bredden och styrkan som vi har över hela Sverige. 

Vad betyder mässor som Elmia Verktygsmaskiner för er? 

– I vår värld är vår absolut främsta kanal gällande marknadsföring våra tekniska säljare som har direktkontakt med våra slutkunder. De är vår främsta marknadsföringskanal för att visa hur vi kan hjälpa kunderna att utveckla deras produktion. Här blir mässor ett viktigt komplement till den vardagliga kontakten. Det är dessutom så att när man möts i olika forum dyker det alltid upp nya typer av frågor och i en monter kan vi på ett tydligare sätt visa vår bredd och styrka.