Inga rookies längre – men lika taggade att synas i mässvimlet

Inga rookies längre – men lika taggade att synas i mässvimlet
Förra året vann de utmärkelsen ”Newcomer magnet of the year”. Nu är Norrebo Träindustri tillbaka på Elmia Subcontractor med glasskiosk i montern och minst lika många utskickade inbjudningar som i fjol.

– Jag tycker verktyget är helt suveränt, att kunna mejla ut inbjudningar via ”Mina sidor” på Elmia Subcontractor. I år har vi skickat inbjudningar vid åtta tillfällen, ungefär 400 varje gång, mestadels till våra kunder, säger Åsa Cederquist, HR- och ekonomiansvarig på Norrebo Träindustri.

– Att få använda så fina verktyg för mässan, alldeles gratis, det är lyxigt.

”Målet är att visa att vi finns”

När Norrebo Träindustri bestämde sig att ställa ut på Elmia Subcontractor för första gången – förra året – fick Åsa Cederquist ansvaret att sy ihop deras mässkoncept. Angelägen om att göra allt hon kunde för att det skulle bli så bra som möjligt påbörjade hon förberedelserna redan i mars. I år var hon mer varm i kläderna.

– Elmia Subcontractors sida för utställare är otroligt hjälpsam så den använder jag mig av mycket. Vårt mål med att vara med på mässan är inte 100 leads och nya affärer. Målet är att tala om att vi finns, och att vi inte tillverkar galgar längre, säger Åsa.

Fyller 90 nästa år

Familjeföretaget Norrebo Träindustri ligger bokstavligt talat mitt ute i skogen strax utanför Gnosjö. Här tillverkas displayer, montrar och skräddarsydd butiksinredning till kunder i hela Norden. All bearbetning sker i en högautomatiserad maskinpark, från plock och sortering av inkommande skivmaterial till sågning, kantlistning, CNC-bearbetning, montering och lackering.

– Nästa år fyller vi 90. Det här är perfekt, att få visa upp oss på mässan och tala om att vi är ett gott och positivt gäng, konstaterar Åsa.

Samlingsmontern – en besökarvänlig lösning

Att vara en del av samlingsmontern från Gnosjö är också positivt:

– Här kan man lära känna de vi har närmast på ett bra sätt och hitta nya samarbeten. Det är ju Gnosjöandan. Och den här ytan vi har är så bra, här kan du som besökare gå in loungen och titta runt innan du bestämmer vilket företag du vill titta närmare på. Det funkar perfekt för oss, säger Åsa Cederquist.

Bildtext: ”I år tävlar vi inte om att bli magnet of the year, men vi har fortsatt fokus att göra oss kända.” säger Åsa Cederquist, Norrebo Träindustri.