Sömlös digital medarbetarupplevelse boostar industrin

Sömlös digital medarbetarupplevelse boostar industrin
Industrin kan öka både produktivitet, engagemang och välmående på arbetsplatsen genom att samla digitala verktyg i en gemensam plattform, tillgänglig för alla. Det menar Sitevision – som för första gången möter industriföretagen på Elmia Subcontractor.

– Vi ser att den digitala medvetenheten inom industrin blir allt viktigare, säger Robert Olofsson, account executive.

Sedan 2002 har Sitevision erbjudit sitt svenska egenutvecklade CMS-system för intranät till ett stort antal kunder inom offentlig och privat sektor. Nu ser man ett växande intresse även från industrin.

– Men förutsättningarna här är ju lite speciella eftersom du har så många olika roller i ett industriföretag, säger Robert.

Samlad information i gemensam plattform

Det Sitevision erbjuder är dock en lösning som samlar alla digitala verktyg under en och samma plattform med fokus på medarbetaren.

– Oavsett om du står på verkstadsgolvet, är resande säljare eller sitter på kontoret så har du tillgång till den information du behöver; alltifrån mejl, tidsrapportering och planering till ren produktionsinformation. Med hjälp av API lyfter vi in viktiga KPI:er till intranätet så att du får relevant produktionsnära information, säger Markus Hagersten, key account manager.

Kan användas i mobilen

Informationen kan också personaliseras för respektive användare.

– VD:n kanske bara behöver nyckeltalen medan produktionschefen behöver information på detaljnivå. Intranätet har också appstöd så att du kan använda det i mobilen vilket gör att du når fler medarbetare, säger Markus.

Och effekterna av att använda Sitevision som gemensamt verktyg är tydliga:

– Man ser ett tydligt ökat engagemang och välmående hos personalen. Personalomsättningen minskar och effektiviteten ökar, allt tack vare enklare vägar att dela information, säger Markus Hagersten.

Öppnar för bättre samarbete

Det är första gången som Sitevision ställer ut på Elmia Subcontractor, tillsammans med andra teknikföretag i hjärtat av Tech Arena. ”Lite av en chansning” konstaterar Markus.

– Men vi har mött ett stort intresse och haft mycket bra dialog med potentiella kunder.

Mässtemat ”Navigating change together” stämmer väl överens med själva kärnan i Sitevisions budskap:

– Sitevision öppnar verkligen upp för samarbete. Vi sammanför människor i organisationen och hjälper dem att samarbeta och bygga en god kultur, säger Markus Hagersten.

Bildtext: ”Många uppskattar att vi är en helsvensk molntjänst och väljer oss för att man har total kontroll på sin data.” säger Markus Hagersten (tv) och Robert Olofsson, Sitevision.