12 - 14 nov. 2024

Case: XMReality – revolutionerar kunskapsöverföring med Augmented Reality

XMReality revolutionerar kunskapsöverföring med Augmented Reality (AR). På Tech Arena får ni som besökare själva testa olika tillämpningar av AR eller förstärkt verklighet.

XMReality utvecklar och säljer en Augmented Reality videolösning som har revolutionerat kunskapsöverföring. Via ett videosamtal med AR funktioner, kan en expert guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality används globalt i mer än 60 länder. Saab, Danone, Sidel, Assa Abloy och Scania är några av de 120+ kunderna. 

XMRealitys lösning gör det lättare och effektivare för företag att dela erfarenheter, kunskap & lösa problem - på distans. Med smarta funktioner i videosamtalet kan man visuellt interagera och samarbeta med sina kollegor, kunder och leverantörer. Det resulterar i snabbare utförande, färre manuella processer och effektivare beslutsfattande. Dessutom undviker du onödiga resor och bidrar därmed till en mer hållbar värld.  

XMReality fungerar både på datorn och mobilen samt är kompatibel med flertalet marknadsledande smarta glasögon. Lösningen är snabb och enkel att komma i gång med och kräver inga installationer.   

Här följer några exempel på hur några av XMRealitys kunder använder deras lösning idag:

SIDEL 

Sidel är en ledande leverantör av utrustning och tjänster för förpackningslösningar. Med 40 000 maskiner spridda över hela världen är effektiv teknisk support en nyckelkomponent hos Sidel Group.  

En förpackningslinje kan producera upp till 86 000 flaskor varje timme, och bara några timmars driftstopp har en enorm påverkan på produktionen. För att kunna erbjuda snabb teknisk support vid problem använder Sidel XMReality. 

Med XMReality kan kunderna omedelbart få hjälp från en Sidel-tekniker. Teknikern använder en mängd verktyg i samtalet för att diagnostisera problemet. Med AR använder teknikern handgester, för att visuellt kunna visa exakt hur man utför vissa åtgärder på maskinen. Om det inte problemet kan lösas på distans, utvärderas situationen och en väl förberedd tekniker åker då ut till kunden.

NORDEN MACHINERY 

När tuffa reserestriktioner för covid-19 infördes stod Norden Machinery inför ett svårt beslut. En stor läkemedelskund behövde installera en ny tubfyllningsmaskin vid sin anläggning i Turkiet, men enligt restriktionerna kunde Norden Machinerys installatör inte resa dit. Norden var tvungen att genomföra installationen på distans, den första i dess historia. 

Genom att använda XMRealitys verktyg, lyckades Norden att installera maskinen till 100% på distans. De olika funktionerna i XMRealitys videolösning var nyckelfaktorer för att teamet på plats kunde genomföra installationen vägledda av Norden. Idag är inte fjärrsupport något futuristiskt längre - det är en del i deras dagliga verktygslåda.

ELECTROLUX PROFFESIONAL 

Electrolux Professionals egen white labelversion av XMReality, Two Pairs of Eyes, är en del av den dagliga kundtjänsten. Syftet med lösningen är att snabbare kunna hjälpa kunder när något går fel. Istället för att behöva gå igenom processen att ringa ett servicesamtal, boka tid, vänta på att en tekniker ska skickas och resa till platsen, kan kunden omedelbart få kontakt med en expert för att diagnostisera och lösa problemet. 

XMRealitys videolösning hjälper deras kunder att minska stilleståndstiden och öka produktiviteten – och det på ett hållbart sätt. 

Läs mer här.

/globalassets/bilder/massor/subcontractor/2022/tech-arena/xmrealty/xmrealty1.jpg
/globalassets/bilder/massor/subcontractor/2022/tech-arena/xmrealty/xmrealty2.jpg
/globalassets/bilder/massor/subcontractor/2022/tech-arena/xmrealty/xmrealty3.jpg
/globalassets/bilder/massor/subcontractor/2022/tech-arena/xmrealty/xmrealty4.jpg