Rätt använt kan ett deltagande på utställningen ge er ett tillskott i form av reklam, PR, varumärkesbyggande, nya kontakter och helt konkret affärer. Det är det perfekta mediet att använda sig av vid t ex produktlanseringar.
På mässan kan kunden få överblick över utbudet och jämföra olika konkurrerande alternativ och varianter. Snabba svar, lätt tillgänglig information och överblick ger bra underlag för köpbeslut. Mässan ger dig som utställare personlig kontakt med potentiella kunder och framtida användare av produkter och tjänster. Här knyts och vidmakthålls de relationer som leder till affärer, samarbeten och utveckling av olika slag. Det är ett tillfälle som vore synd att missa.
Typiska utställare på VA-mässan är producenter av utrustning och tjänster inom till exempel vattenrening, distribution, IT, mät-, styr- och reglerteknik, drift, underhåll, forskning, konsultation m.fl. områden. Även myndigheter, branschföreningar, branschmedia och forsknings-/utbildningsinstitutioner är viktiga inslag på mässan.
De som besöker VA-mässan jobbar med offentlig vattenförsörjning och vattenfrågor inom industrin såsom VA-chefer, tekniska chefer, driftchefer, produktionschefer, miljöchefer, drift- och underhållspersonal, projektingengörer och konsulter.